Felmeddelande

  • Notice: Undefined index: und i include() (rad 3 av /home/emmanuel/public_html/sites/all/themes/elvyre/views/views-view-fields--latest-posts--block.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (rad 3 av /home/emmanuel/public_html/sites/all/themes/elvyre/views/views-view-fields--latest-posts--block.tpl.php).

Vart är du på väg med din försäljning?

img

Vart är du på väg med din försäljning?

Du måste ha ett klart mål med vart du är på väg. Tänkt att jag på morgonen sätter mig i bilen och tänker att nu ska jag åka någonstans för att hjälpa någon att sälja mer. Har jag tur, kommer jag till någon som behöver hjälp med försäljning. Har jag mindre tur, kommer jag inte alls fram dit. Det skulle med andra ord inte fungera särskilt bra, utan när man sätter sig i bilen är det självklart att man har ett mål framför sig.

 

Samma sak gäller inom sport. Hur roligt vore det att spela eller kolla på fot- boll om det inte fanns ett mål? Målet är drivkraften som kan mäta om vi har gjort ett bra jobb eller inte och som får oss att göra det där lilla extra, vilket oftast är det som utgör skillnaden mellan att lyckas eller inte lyckas.

 

Målet är avgörande för om du kommer lyckas med din försäljning eller inte. Det första målet du måste ha klart för dig är varför du jobbar där du gör och vad vill du få ut av det? För det är grunden till det mål som du sedan sätter upp för vad du vill prestera på ditt jobb. Många gånger har vi ett drömjobb, en position eller uppgift som vi skulle vilja göra i framtiden. Under hela tiden som jag jobbade som säljare och sedan som försäljningschef hade jag dröm- men om att ha mitt eget företag. Men jag visste att om jag skulle nå den drömmen så var jag först tvungen att göra ett bra jobb på min arbetsplats. Jag jobbade hela tiden som om det vore mitt eget företag för jag visste att det var den bästa förberedelsen jag kunde få. Där lade jag grunden till mycket utav det som jag jobbar med och lär ut idag i mitt eget företag. Det du gör idag och hur du gör det påverkar vad du gör om ett år, fem år och till och med tio år. Därför är det alltid viktigt att göra ett riktigt bra jobb!

 

Ibland behöver man göra saker som man inte tycker om att göra för att få göra det som man vill i morgon. Då är målet en bra mo- tivation för att lyckas hålla ut och ge järnet även i de jobbiga situationerna.

 

Målet är avgörande för om du kommer lyckas med din försäljning eller inte.
Målen blir bränslet för att jobba hårt och en hjälp till att utvärdera. Målen ger oss kraft och tro att göra det där lilla extra som vi annars inte skulle ha gjort. Hur kan du gå hem efter en dags arbete och veta om du har gjort ett bra jobb eller inte om du inte har haft ett mål med dagen? Med hjälp utav målet så kan du se om du kom över eller under det du hade förväntat dig. Utifrån det kan du sedan utvärdera och ställa dig frågor som Varför kom jag under mitt mål? eller Varför kom jag över?

 

Sätt nu upp ett konkret mål med vad du vill med ditt jobb!