MÖTESBOKNING & KUNDUNDERSÖKNINGAR

Emmanuel Hyllerud


"VI GÖR DINA
SÄLJARE & DIN
ORGANISATION EFFEKTIVARE
MED KVALICERADE MÖTESBOKNINGAR"

När vi hade startat Älska Försäljning och börjat hjälpa företag att öka sin försäljning märkte vi efter ett tag vi ofta hörde kommentaren: "Bara vi får träffa kunden så vet vi att det blir en affär".


Men att få de där mötena bokade kan ibland ta så mycket tid och kraft så att det inte blir av. Därför började vi med mötesbokning.


När vi började med mötesbokningar, jobbade vi uteslutande med mötesbokningar genom dörrknackning. Idag jobbar vi med däremot såväl dörrknackning som telefonbokning eller ute på fältet.

DÖRRKNACKNING

  • Tillsammans väljer vi ut ett område
  • Dagarna innan vi inleder dörrknackningen skickar vi ut ett informationsbrev om att vi kommer att gå runt och knacka på.
  • Vi går ut och knackar på samt bokar in möten åt er.
  • Efter detta lämnar vi över namn, adress, telefonnummer och den inbokade mötestiden till er.
  • Ni går ut på mötet och SÄLJER!

  • Många företag beställer mellan 15 och 25 möten per
    månad som vi bokar in åt dem.

    TELEMARKETING

    Vi väljer ut en passande målgrupp att ta kontakt med.


  • Därefter skickar vi ut ett brev om att vi kommer att ringa upp dem.
  • Vi ringer sedan upp samtliga nummer på listan och bokar upp möten.
  • I de fall där ingen svarar gör vi 3 försök att kontakta dem.
  • Alla kunder som bokat upp ett möte får en bokningsbekräftelse av oss.
  • Efter detta lämnar vi över namn, adress, telefonnummer och den inbokade mötestiden till er.

  • Ni går ut på mötet och SÄLJER!

    KUNDUNDERSÖKNINGAR

    För att du ska kunna effektivisera din försäljning är det bra för dig att lära känna dina kunder bättre. Vi på Älska Försäljning genomför kundundersökningar både för att ta reda på vad dina kunder tycker om dig och ditt företag, samt undersöka blivande kunder.


    Ett upplägg kan se ut på följande sätt:

  • Vi fastställer en lämplig målgrupp att kontakta.
  • Sedan tar vi fram frågor som vi kommer att ställa till kunden.
  • Därefter ringer vi upp samtliga kunder på listan.
  • I de fall där ingen svarar gör vi 3 försök att kontakta dem.
  • Slutligen får ni en färdig rapport med en sammanställning av svaren.